Events en nieuws

Volgende

Beste Leden,

Beste vrienden van de Club Top 400,

Met genoegen kondigen wij onze Algemene Vergadering 2024 aan, die dit jaar op vrijdag 20 september in Gent zal plaatsvinden.

Het wordt voorafgegaan door een rondleiding door het historische centrum van de stad.  De Algemene Vergadering wordt om 19.00 uur gehouden in de Cercle Royal de la Concorde, gelegen aan de Kouter 150 en wordt afgesloten met een diner in de lounges van deze privékring.

Voor wie in Gent wil blijven overnachten, raden we aan om zelf een kamer te boeken in een van de onderstaande hotels en, als je met de auto naar Gent komt, er op het einde van de ochtend rechtstreeks toe te komen.  De meeste hotels in het centrum van de stad hebben parkeergelegenheid of liggen dichtbij openbare parkeergarages.

Komende van de snelwegen E40 of E17, neemt u richting Gent Centrum, die u rechtstreeks naar Gent Zuidpark en het stadscentrum brengt.

Aanbevolen hotels (de aangeduide prijzen zijn gemiddelden voor een tweepersoonskamer, ontbijt inbegrepen):

1. 1898 The Post ***** Graslei 16                     – Parking                  Priis : 400 €
  2. Yalo Urban Boutique **** Brabantdam 33     – Parking                 Prijs : 240 €
  3. Novotel Gent Centrum **** Hoogpoort 49     – Parking                 Prijs : 240 €
  4. Ghent Marriott Hotel **** Korenlei 10            – Parking                 Prijs : 230 €
  5. NH Gent Belfort **** Hoogpoort 63               – Parking                 Prijs : 230 €
  6. Ibis Gent Centrum Opera *** Nederkouter 24 – Parking               Prijs : 230 €

Wij raden u aan om uw hotels zo snel mogelijk online te boeken (via Booking.com of anderen), omdat er eind september een zeer grote vraag naar hotelaccommodatie is.

Indien u echter niet in Gent blijft logeren, dan raden wij u aan uw auto te parkeren in de parking Gent Zuid, aan het einde van de snelweg richting het stadscentrum.  Ingang “Interparking” aan uw linkerkant, vlakbij ons ontmoetingspunt (zie programma hieronder).

U kunt Gent ook bereiken met de trein, die u afzet aan het Sint-Pietersstation vanwaar u met de tram of taxi gemakkelijk het stadscentrum kunt bereiken.

Het voorgestelde programma voor dit jaar is als volgt:

• 12u00: We ontmoeten u op het voorplein van de nieuwe Gentse bibliotheek, genaamd DE KROOK en we verzamelen rond 12.00 uur in “Café De Krook” (aan de achterzijde van het gebouw, van buitenaf toegankelijk via het voorplein). Je kunt er genieten van een koffie, thee of een frisdrankje.
  • 12u30: geleid bezoek van de nieuwe stadsbibliotheek door een lid van het directieteam.

Dit is het winnend project van de internationale architectuurwedstrijd, in 2010 gewonnen door TV RCR Aranda Pigem Vilalta Arquitectes (Olot, Spanje) en Coussée & Goris architecten (Gent, België)

• 13u30: lichte lunch in het « Café De Krook » na het einde van het bezoek.
  • 14u30: vertrek voor een boottocht doorheen het historisch centrum van de stad Gent. De boten wachten ons op aan de kade van de bibliotheek en leiden ons gedurende één uur langs de oevers van de Schelde, de Leie en de Lieve om de mooiste monumenten te ontdekken.
  • 15u30: ontschepen aan de kade van de Graslei en vertrek voor een geleide stadswandeling door het historisch centrum via de Koornmarkt, de Groentenmarkt, het Gravenkasteel, het Stadshuis en het Belfort aan de Botermarkt, de Kathedraal op het Sint-Baafsplein, het Gerard De Duivelsteen aan de Reep, …
  • 16u30 – 17u00: einde van de wandeling en vrije tijd, voor hen die in Gent blijven overnachten, om zich naar hun hotel te begeven en zich te verfrissen voor de AV, hetzij vrije tijd voor de anderen tot 19u.
  • 19u00: rendez-vous in de Cercle Royal de la Concorde, gelegen Kouter 150 alwaar u een koffie, thee of frisdrank kan hebben aan de bar in afwachting van de Algemene Vergadering.
  • 19u30: Algemene Vergadering van de TOP 400, uitsluitend voor de leden, voorzien in een grote vergaderruimte, in een aangrenzende ruimte van de bar en salons van de Cercle.
  • 20u00: Apéritief met champagne enkele versnaperingen.

20u30: Diner in het restaurant van de Cercle La Concorde : voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, witte en rode wijn, koffie of thee en          versnaperingen.

22u00: Einde van het diner en mogelijkheid tot het nog gebruiken van een laatste drankje, bier, wijn of pousse-café (dranken dan op            eigen kosten).

23u00: Sluiting van de Cercle de la Concorde et terugkeer naar hotels of huiswaarts.

We hebben veel moeite gestoken in het organiseren van deze dag in Gent en we willen graag zo snel mogelijk weten hoeveel leden, hun echtgenoten en vrienden geïnteresseerd zouden zijn om aan deze activiteit deel te nemen.

De totaalprijs per persoon bedraagt ​​200 € en omvat – exclusief het hotel – het volledige hierboven vermelde programma, alles inclusief: bezoeken, lunch, boten, Franstalige en Nederlandstalige gidsen, champagne-aperitief, diner en drankjes.

Voor degenen die alleen willen deelnemen aan de AV en/of het diner in de Cercle Royal La Concorde, is de prijs per persoon vastgesteld op € 100.

Wij dringen erop aan dat u zich zo snel mogelijk voor deze dag inschrijft, hetzij rechtstreeks op onze website www.top400.be hetzij per e-mail op info@top400.be met vermelding van uw naam, die van uw partner of uw vrienden; dit om ons de tijd te geven alles zo goed mogelijk te organiseren zodat dit evenement in alle opzichten een echt succes wordt. We schatten het aantal deelnemers tussen de 40 en 50 personen en voor het diner schatten we 60 tot 65 deelnemers. Schrijf je dus snel in – uiterlijk 30 augustus e.k. – voor wat zeker een onvergetelijk TOP 400-evenement gaat worden.

Wij rekenen op een zeer ruime aanwezigheid van onze leden op de Algemene Vergadering en ook op die van vele vrienden voor de bezoeken aan Gent en/of voor het gastronomisch diner.

Bij voorbaat dank voor een snelle reactie, ontvang, beste leden en beste vrienden van de TOP 400, onze zeer hartelijke groeten.

De Raad van Bestuur van de Club TOP 400

×